فهرست مطالب

 

مزایای متعددی برای اجرای یک نمایشگاه در یک محیط مجازی وجود دارد، که ما نیز در ادامه پوشش خواهیم داد. با این حال، بسیاری از انها نباید نیاز به توضیح زیادی داشته باشد.

 

نمایشگاه های مجازی در طول زمان به یکی از محبوب ترین انواع رویدادهای مجازی تبدیل شده اند. برگزاری یک رویداد نمایشگاهی مجازی باعث شده است که برای غرفه داران و سازمان دهندگان رویداد در سراسر جهان بسیار مفید باشد. این به این دلیل است که سازماندهی هر شکلی از رویداد مجازی از بسیاری جهات سودمند است و افرادی که انها را سازماندهی می کنند ان را تجربه کرده اند.

در نتیجه، در حالی که سازمان دهندگان امروز گزینه ای برای میزبانی رویدادهای در محل دارند، انها هنوز هم رویدادهای انلاین یا ترکیبی را به عنوان یک نوع از برگزاری رویداد  انتخاب می کنند. بر اساس نظرسنجی Statista، پیش بینی می شود که 40 درصد از رویدادهایی که پاسخ دهندگان قصد دارند در سال 2022 شرکت کنند، مجازی باشند، در حالی که 35 درصد دیگر گفتند که انها ترکیبی هستند. در طول و پس از پاندمی کرونا ، مردم مایل به شرکت در رویدادها به صورت مجازی هستند. همانطور که توسط Outrealxr به اشتراک گذاشته شده است، کاربران تمایل دارند در رویدادهای بیشتری که تقریبا در مقایسه با رویدادهای فیزیکی میزبانی می شوند، شرکت کنند.

اجازه دهید به جلو حرکت کنیم و همه چیزهایی را که باید در مورد یک رویداد نمایشگاه مجازی 3D بدانید، کشف کنیم.

یک نمایشگاه مجازی چگونه کار می کند؟

نمایشگاه مجازی یک رویداد انلاین است که به غرفه داران کمک می کند تا محصولات جدید خود را از طریق یک فضای مجازی جذاب به مخاطبان هدف جهانی خود نشان دهند. یک نمایشگاه انلاین 3D بر روی یک پلت فرم نمایشگاه مجازی برگزار می شود که یک محیط 360 درجه ای را برای شرکت کنندگان فراهم می کند. به غیر از یک تجربه رویداد دیجیتال کاملا جدید که یک محل مجازی برای شرکت کنندگان به ارمغان می اورد، ابزارهای زنده عالی به انها کمک می کند تا از تعامل و شبکه سازی یکپارچه لذت ببرند. همانطور که در نظرسنجی Markletic مشخص شده، 68 درصد از بازاریابان می گویند که ویژگی های زنده مانند جلسات تک به تک  در رویدادهای مجازی بزرگ به بهبود رضایت مخاطبان کمک می کند.

انواع نمایشگاه چیست

انواع مختلفی از نمایشگاه های مجازی بر اساس اهداف مختلف وجود دارد. که به برخی از آنها را اشاره میکنیم :

1) نمایشگاه هنر مجازی

یک نمایشگاه هنری مجازی هنرمندان را قادر می سازد تا محصولات هنری خود را از طریق یک گالری مجازی به نمایش بگذارند. یک پلتفرم نمایشگاه مجازی ویژه با ابزارهای مربوطه مجهز شده است تا به غرفه داران کمک کند تا تمام نیازهای رویداد خود را براورده کنند.

2) نمایشگاه مجازی پزشکی

یک نمایشگاه پزشکی مجازی به نمایش تجهیزات پزشکی به طور مجازی اختصاص داده شده است و خریداران و فروشندگان جهانی را متصل می کند. ابزارهای مجازی مانند نمای 360 درجه باعث می شود که کاربران همه چیز را در مورد محصولات از مکان های دور افتاده خود بدانند.

3) نمایشگاه عکاسی مجازی

موسسات عکاسی و عکاسان می توانند یک نمایشگاه عکاسی مجازی را با انتخاب مناسب ترین پلتفرم رویداد انلاین ایجاد کنند. در یک نمایشگاه عکاسی مجازی، غرفه داران می توانند از ویژگی ها مانند یک گالری مجازی برای نمایش هنر خود به جهان استفاده کنند.

 

4) نمایشگاه مد مجازی

مارک های مد از سراسر جهان در حال برگذاری نمایشگاه  مجازی برای ارائه محصولات خود هستند. یک رویداد نمایشگاه مجازی 3D نه تنها به سازمان دهندگان کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را در سطح بین المللی با هزینه های پایین تر به نمایش بگذارند، بلکه به شرکت کنندگان کمک می کند تا بدون هیچ محدودیتی به دنیای زرق و برق قدم بگذارند.

با این حال، بهترین فرصتی که با یک پلتفرم نمایشگاه مجازی همراه است، انعطاف پذیری برای سازماندهی رویدادها از هر نوع و از هر صنعت است. بنابراین، غرفه داران در هر زمینه یا پس زمینه می توانند یک رویداد نمایشگاه مجازی را بر اساس الزامات خود میزبانی کنند.

مزایای یک نمایشگاه مجازی

یک نمایشگاه مجازی دارای مزایای مختلفی است که باعث می شود سازمان دهندگان جهانی و شرکت کنندگان قالب رویداد انلاین را دوباره و دوباره انتخاب کنند.

در این قسمت به پنج مزیت برتر نمایشگاه مجازی اشاره خواهیم کرد :

1) بهبود دید و قرار گرفتن در معرض نام تجاری

فرمت مجازی نمایشگاه ها به برگزارکنندگان رویداد یا غرفه داران کمک می کند تامحصول خود را به  مخاطبان هدف خود در مکان های مختلف جهان ارائه دهند. علاوه بر این، نمایشگاه مجازی  به افزایش هویت نام تجاری، دید و حضور در بازار کمک می کند.

2) هزینه های کمتر و ROI بهبود یافته

طبق یک نظرسنجی، 78 درصد یا سه چهارم کسب و کارها می گویند سازماندهی یک رویداد منجر به ROI رویداد مثبت می شود. برگزاری یک رویداد مجازی همچنین به سازمان دهندگان کمک می کند تا هزینه های خود را به حداقل برسانند. در حال حاضر، این مزیت به خوبی توسط جهان شناخته شده است. همانطور که مجازی می شوید، نیاز شما به منابع بی شماری حذف می شود و به شما زمان و فرصت بیشتری برای به حداکثر رساندن ROI رویداد می دهد. و با یک پلتفرم نمایشگاه مجازی عالی، شما یک راه حل کامل برای میزبانی یک نمایشگاه مجازی سه بعدی موفق دریافت می کنید.

3) حضور بهتر

جهانی شدن به سازمان دهندگان کمک می کند تا با جمع اوری ثبت نام بیشتر و بیشتر ، حضور بهتر را تضمین کنند. با افزایش بی نظیر تعداد شرکت کنندگان، امکان بهتر شدن و واجد شرایط تر شدن نیز افزایش می یابد

4) تعامل و شبکه سازی در زمان واقعی

یک پلتفرم نمایشگاه انلاین عالی با یک مجموعه قوی از ابزارها و ویژگی های مجازی بسته بندی شده است. امکان تعامل مجازی زنده و شبکه سازی از طریق این ابزارها به شما کمک می کند تا یک تجربه رویداد عالی و موفق را برای کاربران تضمین کنید.

5) تجزیه و تحلیل و گزارش کامل نمایشگاه انلاین

یکی از بزرگترین مزایای برگزاری یک رویداد مجازی دسترسی به تجزیه و تحلیل رویداد است. یک پلتفرم نمایشگاه مجازی به برگزارکنندگان و غرفه داران کمک می کند تا هر جنبه ای از رویداد را از طریق گزارش های رویداد مجازی مربوطه پیگیری و تجزیه و تحلیل کنند.

 

نمونه های نمایشگاه مجازی

خوب، بنابراین شما باید یک ایده بسیار خوب از نمایشگاه های مجازی در این نقطه داشته باشید – به علاوه، برخی از مزایایی که با این نوع  رویداد همراه است (به عنوان مثال  قابلیت بازدید از  سراسر جهان).

اکنون زمان ان است که ما به برخی از نمونه های قانونی نمایشگاه های مجازی نگاه کنیم، همانطور که وعده داده شده است. خواندن این مقاله  باید الهام بخش شما برای شکل دادن به ایده های نمایشگاه مجازی خودتان باشد، یا حداقل، شما را در برخی از بهترین نمایشگاه های خارج از کشور که در تلاش برای انجام کاری کمی متفاوت هستند، راهنمایی کنید.

ما نمونه ای واقعی را برای شما قرار می دهیم تا به شما ایده بهتری بدهیم که میزبان ها در گذشته این کار را انجام داده اند و الهام بخش شما در تلاش های خود هستند.

برای شروع، بیایید به نمایشگاه های فناوری نگاه کنیم، مسلما اولین نوع رویدادی که مردم در مورد نمایشگاه ها به ان فکر می کنند.

مثال نمایشگاه فناوری: نمایشگاه الکترونیک مصرفی

نمایشگاه سالانه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) یک رویکرد مجازی را در سال 2021برگزار کرد. برگزارکنندگان نمایشگاه تصمیم گرفتند برای برگزاری یک رویداد تمام دیجیتال به دلیل  مبارزه با افزایش تعداد موارد مبتلا به  Covid در امریکا نمایشگاهی مجازی برگزار کنند. نتیجه یک رویداد بود که توسط میلیون ها نفر تماشا شد.

در حالی که CES بعدی به فرمت اصلی خود باز گشت  و کارشناسان فناوری را به صورت فیزیکی گرد هم اورد، سازمان دهندگان رویداد اعلام کرده اند که می خواهند باز هم یک جنبه دیجیتالی از نمایشگاه  وجود داشته باشد.

انجمن فناوری مصرف کننده که این رویدادها را برگزار میکند ، اعلام کرد که رویداد بعدی CES که در لاس وگاس برگزار می شود، بر روی یک پلت فرم دیجیتال مبتنی بر ابر برای تجربه نمایش از دور اجرا خواهد شد. شرکت کنندگان قادر خواهند بود با استفاده از این پلت فرم به صورت خارجی با غرفه داران ارتباط برقرار کنند.

در اینجا چیزی است که ژان فاستر، معاون ارشد بازاریابی CTA، باید بگوید: “ما می خواهیم یک بخش  دیجیتال قوی از نمایش ایجاد کنیم که در ان مخاطبان می توانند به صورت دیجیتالی شرکت کنند و تعامل داشته باشند ، نه فقط برای مشاهده برنامه های کنفرانس و سخنرانی های اصلی، بلکه واقعا با غرفه داران تعامل داشته باشند “

نمایشگاه های دانشجویی

ما می دانیم که بخش اموزش و پرورش از رویدادهای مجازی برای روزهای باز استفاده می کند، اما در مورد نمایشگاه ها چطور؟

کالج ها و دانشگاه ها خانه بسیاری از دانش اموزان با استعداد هستند، که توضیح می دهد که چرا فضاهای مجازی در حال حاضر برای نشان دادن کار خود به والدین، دوستان و هر کسی که از راه دور علاقه مند است، استفاده می شود.

نمایشگاه های مجازی برای دانشجویان معماری، به ویژه، انواع ساختمان های منحصر به فرد را در یک محیط سه بعدی  به نمایش گذاشته اند و به تماشاگران اجازه می دهد تا مناطقی را که ساخته اند با جزئیات باور نکردنی نقشه برداری کنند.

شما ممکن است فکر کنید که این منحصر به کسانی است که شخصا در نمایشگاه های سنتی شرکت می کنند، اما سیستم عامل های مجازی وجود دارد که قادر به اجرای این پیش نمایش ها برای دسترسی مردم به خارج هستند!

مثال نمایشگاه دانشجویی: دانشکده معماری UIC

در شیکاگو در دانشگاه ایلینوی، دانش اموزان کار خود را در یک محیط مجازی کامل به نمایش گذاشتند، که بازدید کنندگان می توانند از طریق یک برنامه تخته سفید حرکت کنند و بر روی تصاویر و متن زوم کنند.

این اولین بار نبود که این موسسه با فضاهای نمایشگاه مجازی برای نمایش کار دانش اموزان کار می کرد. با ارائه کار دانش اموزان در این فرمت، چشم های بیشتری به خود دانش اموزان جذب شد.

 

 

 

مراحل سازماندهی یک نمایشگاه انلاین مجازی موفق

1) اهداف رویداد خود را مشخص کنید

مانند یک رویداد حضوری، شما باید اهداف نمایشگاه  و اهداف خود را در پشت سازماندهی یک رویداد نمایشگاه انلاین مشخص کنید. مهم است که تعیین کنید: هدف شما از رویداد مجازی چیست؟ به عنوان مثال: ایا برای تولید تبلیغات بیشتر، به حداکثر رساندن دسترسی به نام تجاری خود، ایجاد درامد بیشتر یا همه اینها؟ مشخص کردن اهداف رویداد نه تنها به شما در تنظیم یک برنامه رویداد واضح کمک می کند بلکه تصمیمات بهتری نیز می گیرید.

2) ایجاد یک استراتژی و برنامه رویداد به خوبی تعریف شده

اهداف مشخص شده خود را پایه ریزی کنید، بر روی یک برنامه و استراتژی به خوبی ساختار یافته برای نمایشگاه واقعیت مجازی خود کار کنید. هر جنبه ای از رویداد شما باید به روش خاصی تعریف شود. بسیار مهم است که یک برنامه برای رویداد مجازی خود تهیه کنید زیرا بیشتر شما  را در اماده سازی و اجرای رویداد نهایی پشتیبانی می کند. در ادامه  برخی از سوالات  وجود دارند  که شما باید به ان ها  پاسخ دهید :

  • چگونه شرکت کنندگان در طول رویداد ارتباط برقرار می کنند یا ارتباط برقرار نمی کنند؟
  • روند ثبت نام چه خواهد بود؟
  • چگونه می خواهید این رویداد را تبلیغ و به بازار ارائه دهید؟
  • ایا رویداد شما شامل حمایت مالی خواهد بود؟
  • چه ویژگی های تعامل یا شبکه ای را می خواهید در این رویداد داشته باشید؟
  • ایا رویداد نمایشگاه انلاین شما رایگان یا غبر رایگان خواهد بود؟
  • کدام عناصر محتوایی را باید در طول نمایشگاه مجازی به کاربران ارائه دهید؟

و به همین ترتیب…

3) بهترین پلت فرم نمایشگاه مجازی را انتخاب کنید

در حالی که بازار پلت فرم رویداد انلاین دارای گزینه های بسیاری است، شما باید یکی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد. 

 

4) محتوای لازم را در دسترس قرار دهید

هر نوع نمایشگاه مجازی، بازدید کنندگان یا کاربران همیشه به دنبال برخی از محتوای اطلاعاتی هستند. بنابراین، تمام جزئیات یا محتوای لازم را که شرکت کنندگان شما ممکن است به راحتی در دسترس باشند، در دسترس قرار دهید. به عنوان مثال، محتوایی مانند بروشورها، کاتالوگ ها، PDF ها، فایل های بررسی یا حتی کارت های کسب و کار باید به راحتی قابل دانلود باشند.

نکته حرفه ای: اطمینان حاصل کنید که شرکت کنندگان شما مجبور نیستند تلاش بیشتری برای جستجوی جزئیات اساسی محصولات انجام دهند.

5) نمایشگاه مجازی خود را بسیار تعاملی کنید

یک چیز ضروری که شکاف بین یک رویداد در محل و انلاین مجازی را پر می کند، سطح تعامل ممکن است. با عدم تعامل یا فرصت های شبکه، شرکت کنندگان شما ممکن است در نهایت یک تجربه رویداد خسته کننده در نمایشگاه های مجازی داشته باشند. بنابراین، نمایشگاه شما باید شامل ویژگی های تعاملی مانند:

 

  • سفارشی سازی کامل محل برگزاری مجازی
  • محیط مجازی 360 درجه 3D
  • راه حل های مقیاس پذیر و انعطاف پذیر
  • ابزارهای تعامل مانند Gamification و Social Wall، اطلاعیه های صوتی زنده و غیره
  • تورهای مجازی و غرفه های نمایشگاه تعاملی
  • ابزارهای شبکه عالی مانند Meeting Scheduler، AI Matchmaking، Networking Tables و غیره
  • پلت فرم امن، امن و قابل اعتماد
  • 24 * 7 پشتیبانی مشتری
  • تجزیه و تحلیل رویداد و گزارش
  • فرصت برای ایجاد ویژگی های جدید بر اساس الزامات رویداد خود را
  • نظرسنجی های زنده
  • جلسات 1به 1
  • جلسات پرسش و پرسش
  • ابزارهای چت چند فرمت زنده
  • دیوار امضا
  • چت گروهی
  • زمانبندی جلسه
  • جداول شبکه

6) جمع اوری بازخورد رویداد مربوطه

موفقیت هر رویداد با رضایت کاربران و شرکت کنندگان ان تعیین می شود. بنابراین، بازخورد مربوطه را از شرکت کنندگان خود جمع اوری کنید تا تجربه رویداد خود را بهتر درک کنید. شما می توانید بازخورد شرکت کنندگان را به روش های مختلف جمع اوری کنید: – شما می توانید سوالات را از طریق نظرسنجی های زنده بپرسید یا یک فرم بازخورد را به عنوان رویداد خود به پایان برسانید. طبق نظرسنجی Markletic، 90 درصد از سازمان دهندگان رویدادهای انلاین از نظرسنجی ها برای اندازه گیری رضایت شرکت کنندگان خود استفاده می کنند.

7) پیگیری تجزیه و تحلیل رویداد

هنگامی که رویداد نمایشگاه انلاین شما به پایان رسید، از تجزیه و تحلیل رویداد مجازی ارائه شده برای پیگیری اثربخشی رویداد خود استفاده کنید. یک پلت فرم رویداد مجازی همچنین به شما امکان می دهد ردپای شرکت کنندگان را ردیابی کنید که به شما کمک می کند تا تجربه کاربر را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنید. نه تنها این، بلکه شما همچنین می توانید برداشت های هر غرفه دار یا محصول نمایش داده شده را بررسی کنید. این جنبه از یک نمایشگاه مجازی همچنین به غرفه داران و سازمان دهندگان کمک می کند تا عملکرد خود را پیگیری کنند و تصمیمات بهتری در اینده بگیرند.

علاوه بر این، اجازه دهید ما به شما در برخی از نکات و ایده های برتر برای افزایش نمایشگاه مجازی 3D خود کمک کنیم.

ایده ها و نکات نمایشگاه مجازی برای برجسته کردن رویداد شما

# ایجاد فعالیت جانبی برای نمایشگاه مجازی خود را

برای به حداکثر رساندن مشارکت شرکت کنندگان، یک فعالیت جانبی  برای رویداد نمایشگاه انلاین خود ایجاد کنید. شما می توانید یک مسابقه یا رویداد رسانه های اجتماعی را اجرا کنید و یک ویدیو تیزر از این رویداد را برای اطلاع رسانی به شرکت کنندگان خود در مورد رویداد اینده پخش کنید.

# استفاده از قدرت سفارشی سازی

فرصت های قابل تنظیم می تواند یک راه عالی برای شامل نام تجاری و ایجاد یک تجربه کاملا شخصی در رویداد نمایشگاه انلاین شما باشد. سفارشی کردن هر غرفه نمایشگاه و ایجاد طرح های ایستاده 2D و 3D درخشان. با رفتن مجازی، شما همچنین این فرصت را به راه اندازی یک محل واقعی مانند مجازی است که می تواند هر چیزی: – از یک کپی از یک مکان موجود به یک محیط پویا مانند فضا و یا یک دسر.

# ترکیب جنبه های جذاب

نمایشگاه مجازی و گالری مجازی خود را بسیار جذاب کنید تا شرکت کنندگان شما یک تجربه رویداد به یاد ماندنی داشته باشند. شامل بازی های هیجان انگیز از طریق ابزارهای بازی سازی، ترکیب یک جدول امتیازی، دیوار اجتماعی، دیوار امضا و یک لابی پویا است که شرکت کنندگان شما را درگیر می کند.

# اطمینان حاصل کنید که پلت فرم اسان برای حرکت است

یک رویداد مجازی بسیار متفاوت از یک رویداد حضوری است، جایی که شرکت کنندگان بیشتر احتمال دارد رویداد را ترک کنند اگر انها ان را درک نکنند. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل شود که محل برگزاری مجازی برای نمایشگاه انلاین سهD شما به راحتی حرکت و درک می شود.

# تست تکنولوژی قبل از رویداد

در مورد استفاده از تکنولوژی، همیشه بسیار مهم است که قبل از اینکه رویداد خود را به صورت زنده انجام دهید، ازمایش، بررسی و تمرین کنید. انجام ازمایش کامل تکنولوژی به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز در طول و در طول رویداد اشتباه نمی شود.

مراحل و ایده هایی را که به اشتراک گذاشته ایم ترکیب کنید و ما به شما اطمینان می دهیم که یک رویداد نمایشگاه مجازی به یاد ماندنی! در صورت هرگونه سؤال با ما تماس بگیرید زیرا ما دوست داریم به همه انها پاسخ دهیم و به شما در میزبانی یک رویداد انلاین موفق کمک کنیم.

سوالات متداول نمایشگاه مجازی

 

  1. مزایای نمایشگاه مجازی چیست؟

5 مزیت برتر نمایشگاه مجازی:

  • بهبود دید و قرار گرفتن در معرض نام تجاری
  • هزینه های کمتر و ROI بهبود یافته
  • حضور و غیاب بهتر و فرصت های واجد شرایط
  • تعامل و شبکه سازی در زمان واقعی
  • تجزیه و تحلیل و گزارش کامل نمایشگاه انلاین
  1. یک نمایشگاه مجازی چگونه کار می کند؟

یک نمایشگاه مجازی در یک محیط مجازی 3D با غرفه های نمایشگاه مجازی تعاملی و گالری ها برای نمایش محصول کار می کند.

  1. چگونه یک نمایشگاه مجازی ایجاد کنم؟

ساخت یا راه اندازی یک نمایشگاه مجازی موفق با رسیدن به یک پلت فرم نمایشگاه مجازی 100٪ قابل تنظیم، مقیاس پذیر و انعطاف پذیر.

  1. منظور از نمایشگاه مجازی چیست؟

نمایشگاه مجازی به معنای یک نمایشگاه انلاین یا رویداد نمایشگاهی است که شامل غرفه های نمایشگاه و یک گالری مجازی سه ساله با غرفه داران، خریداران، فروشندگان و سایر کاربران علاقه مند است.

  1. نمایشگاه موزه مجازی چیست؟

موزه مجازی یک نسخه دیجیتال از یک موزه با مجموعه ای از تصاویر، فایل های صوتی، فیلم ها، اسناد و سایر داده های تاریخی موجود در یک موزه است.

  1. چگونه یک نمایشگاه هنری انلاین برگزار می کنید؟

شما می توانید یک نمایشگاه هنری انلاین را از طریق یک گالری مجازی یا پلت فرم نمایشگاه که راه حل های رویداد انلاین عالی را فراهم می کند، سازماندهی کنید.

  1. هدف از نمایشگاه مجازی چیست؟

هدف از یک نمایشگاه مجازی، نمایش یا نمایش محصولات جدید به مخاطبان هدف در قالب مجازی / دیجیتال است.